неділя, 3 листопада 2013 р.

Як підвищити CTR посилань

Текст посилання задає очікування користувача. Правильний анкор зрозумілий поза контекстом і в той же час короткий. Команда NNGroup провела дослідження і склала рекомендації, яким повинен бути анкор, щоб користувачі кликали по посиланнях.
По тексту посилання користувачі визначають, про що рекомендована сторінка. Цей незначний і часто нехтуємо (в плані UX) елемент підвищує доступність і зрозумілість продукту, що просувається посиланнями контенту.

Щоб користувач клікнув по посиланню, вона повинна бути:
  • точної - чітко вказувати, що користувач побачить на цитованої сторінці
  • чесної - коректно називати тип контенту / сторінки або сайту, який вказує
  • достатньою - по тексту посилання користувач повинен зрозуміти, що знайде
  • короткої - щоб органічно вписуватися в контент

Точність і чіткість тексту посилання

Основне завдання посилання - вказати користувачеві, що знаходиться на рекомендованої сторінці. Розлоге, занадто загальний опис не справляється з поставленим завданням.

Найбільш яскравим прикладом неефективного тексту посилання стає популярний "Дізнатися більше" / "тут" .... і т.д.
Точность и четкость текста ссылки
Продуктова сторінка Mailchimp коректно описує пропоновані рішення (сильні заголовки, чіткі описи), але посилання на сторінки продуктів використовують загальний текст "Learn more" (дізнатися більше).

Дізнатися більше - те ж саме, що і тут / тут / на цій сторінці. Популярність таких анкоров виправдана. Часто вони використовуються, щоб уникнути повторів в тексті. У випадку з Mailchimp ставка зроблена на популярність сервісу і широку популярність продуктів. Але в розробці тексту автори не врахували, як користувачі читають онлайн.

Ніхто не вичитує абсолютно весь текст до останньої точки. Користувач пробігає поглядом по заголовкам і виділених фрагментів. Посилання виглядає і як заголовок, і як виділений фрагмент (завдяки візуальному оформленню). Якщо користувач побіжно перегляне сторінку продуктів Mailchimp, то навряд чи вловить суть пропозиції з тексту посилання "Дізнатися більше".

Друга помилка сторінки Mailchimp - все тексти посилань однакові. Щоб зрозуміти, про що дізнатися більше, користувачеві доведеться повертатися і читати опис або заголовки заново.

Сторінка продуктів Microsoft використовує описові анкор посилань. Вони точні і чіткі, а користувачеві стає відразу зрозуміло, що він побачить після кліка, навіть не читаючи загальний опис пропозиції.
Точність і чіткість тексту посилання

Чесність посилання

Посилання служить свого роду обіцянкою користувачеві показати новий тематичний контент. Тому посилання повинне не тільки точно, але й коректно (чесно) називати сторінку / сайт / контент, який рекомендує.

Якщо текст посилання вказує можливість купити товар, значить користувач при натисканні повинен потрапити не на головну сторінку інтернет-магазину, а в категорію товарів або на товарну сторінку. Якщо текст посилання задає очікування дізнатися більше, то при натисканні має відкриватися опис товару / послуги / пропозиції, а не лід-форма або сторінка товару.

Посилання, які вводять користувачів в оману і не виправдовують очікувань, поступово знижують довіру користувачів до цитує і цитованому сайтам.

Достатність тексту посилання

Його користувачі не читають текст на сторінках сайту, вони побіжно переглядають інформацію в пошуку точної відповіді на питання. Дослідження NNGroup доводить, що користувачі більше звертають увагу на виділений текст. Деякі користувачі зовсім не помічають простий текст поточної сторінки, а шукають очима саме посилання, що дозволяють виконати цільове дію.
Достатність тексту посилання
Ай-трекінг аналіз товарної сторінки показує, що користувачі дивляться на заголовок і на заслання, практично повністю ігноруючи опис. Саме тому не можна обмежувати текст посилання шаблонними фразами / словами.

Анкор повинен залишатися зрозумілим, навіть якщо залишився контент видалити зі сторінки.

У той же час текст посилання повинен залишатися коротким, адже користувач розуміє, на якому сайті він знаходиться і що рекомендує поточна сторінка.

Стислість

При складанні тексту посилань не варто зловживати словами. Текст повинен називати рекомендовану сторінку, а не описувати її в деталях.

Відзначимо, що ця характеристика анкора посилань варто останньою в списку. Стислість важлива, проте вона повинна бути збалансована зі змістом. Немає чіткого обмеження за кількістю слів в анкорі посилання, немає чіткої формули ефективних анкоров. Для прикладу, самий короткий текст посилання "тут" або "тут" показують найменшу ефективність. Таке посилання ризикує ніколи не бути клікнути.

Важливо, щоб спочатку тексту стояли найбільш сильні і значущі слова. Решта повинні лише передавати додаткову інформацію про сторінку.